Óriási dolog, hogy a világ negyedik legnépesebb országában magyar cég hajthat végre egy ilyen nagyértékű beruházást. A Roatex által kiépítendő útdíjrendszer 2023-tól fog teljes körűen üzemelni. Indonéziának jelenleg 2500 kilométer hosszú autópálya-rendszere van, ezt a tervek szerint 4800 kilométer hosszúra növelik.
Ami a magyar-indonéz gazdasági kapcsolatokat illeti: a kétoldalú kereskedelem tavaly 212 millió dollárt ért el, ami több mint 13 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.
A közelmúltban a két ország külügyminiszterei két megállapodást írtak alá: az egyik a diplomáciai kapacitásbővítésről szól, a másik pedig egy 500 millió dolláros indonéz-magyar beruházási alap létrehozásáról, amelyből a majdani beruházásokat finanszíroznák, egyebek között a digitális és a közmű-infrastruktúra területén. Magyarország tárgyal Indonéziával egy 50 millió dolláros kötött hitelsegélyprogram létrehozásáról is, amelynek segítségével magyar társaságok kifejlesztenének az országban egy meteorológiai és klímamegfigyelő rendszert.
Megállapodtak abban is, hogy a két ország kiegyensúlyozottabbá és hosszú távon fenntarthatóvá teszi a kétoldalú kereskedelmet, és ennek jegyében Budapesten központi raktár épül indonéz termékek számára.
Mivel a gazdasági kapcsolatok legjobban a személyes kapcsolatokra tudnak épülni, emiatt fontos szerepe van az oktatásnak is. A kormány indonéz diákoknak nyújt állami ösztöndíjat magyarországi felsőoktatási intézményekben, idén ezekre a helyekre 1200 hallgató jelentkezett. A nagy érdeklődés miatt Magyarország kész arra, hogy növelje a helyek számát. Jelenleg 13 magyar egyetem és 23 indonéz felsőoktatási intézmény körében van együttműködés.