Feliciter
Engedélyezi, hogy fontosabb híreinkről értesítést küldjünk Önnek? Értesítéseink a böngésző beállításaiban bármikor kikapcsolhatók.
Engedélyezem
Világ
Globális minimumadó
2021. május 04.
Egyes közgazdászok szerint a globális minimumadó nem vetne véget a nemzetközi adóversenynek, de adócsökkentést eredményezhet Németországban, és fenyegetést jelent befektetésösztönző országoknak, így hazánknak.

Az alacsony vállalati adókulcsot kínáló, befektetésösztönzési politikát folytató országok – mint Magyarország – számára azért lenne hátrányos, mert az adó mértéke fontos tényező a befektetési helyszín kiválasztásakor. A globális minimumadó miatt Németország adócsökkentésre kényszerülhet, mert a jelenlegi, körülbelül 30 százalékos adószintjével a világ élmezőnyébe tartozik. A német vállalatok a hazai adóterheket eddig úgy egyensúlyozták ki, hogy nyereségük egy részét olyan országba telepítették, ahol alacsonyabb a vállalati nyereségadó. Ha ez a jövőben nem lesz lehetséges, akkor még kiemeltebb jelentősége lesz a reális németországi adókulcsoknak.

A Balti-tenger a lengyelek egyik kedvelt turistacélpontja volt, ám az utóbbi időben súlyos környezeti károk terhelik a térséget, ennek következtében lassan alkalmatlanná válik mind a halászatra, mind az idegenforgalomra. A lengyelek ugyan szeretnek panaszkodni a Balti-tengerre, de mégis imádják, hiszen klímája utolérhetetlen, s ezt lelke mélyén mindenki értékeli. A tenger állapota azonban folyamatosan romlik, s emiatt lassan nem lesz annyira vonzó odautazni, mint korábban. 2018-ban például a fürdők egyharmada ideiglenesen bezárt, néhány közülük hosszú hetekre

Megfeneklettek a tárgyalások az olasz kormány és az Európai Bizottság között az állami tulajdonban lévő Alitalia reformjáról. A hosszú évek óta csődhelyzetben lévő, állami tőkeinjekciókkal megtámasztott nemzeti légitársaság számára újabb kedvezőtlen hírt az olasz gazdasági miniszter jelentette be. A tervezett stratégiai szerkezetváltás eredményessége ebből következően továbbra is kérdéses marad. Jelenleg csak az tűnik biztosnak, hogy az Alitalia ITA néven folytatja a tevékenységét. Az ITA kistafírozásához 3 milliárd eurót különített el az olasz kormány. A nemzetközi járatokra és a jól fizető üzleti utasokra építő új stratégia elvileg 2023-ra hozná egyenesbe a társaságot.

Nagy-Britanniában tavaly július óta idén márciusban nőtt először az új autók értékesítése éves összevetésben, de az első negyedévet tekintve még mindig 12%-os a visszaesés. A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége azt közölte, hogy márciusban 11,5 százalékkal nőtt az új autók eladása, míg februárban még 35,5 százalékos csökkenést jegyeztek fel. Januárban ennél is nagyobb, 39,5 százalék volt a visszaesés mértéke. 1970 óta nem regisztráltak ehhez hasonló mértékű csökkenést az év első hónapjában, ami azzal függött össze, hogy a koronavírus-járvány újabb hulláma miatt gyakorlatilag az egész ország le volt zárva.

PRINT LAPOK