Feliciter
Engedélyezi, hogy fontosabb híreinkről értesítést küldjünk Önnek? Értesítéseink a böngésző beállításaiban bármikor kikapcsolhatók.
Engedélyezem
Világ
London helyett Varsó
2021. május 21.
London helyett Varsót választotta a Pepco, így legnagyobb, lengyelországi piacán lép tőzsdére a kiskereskedelmi áruházlánc, a tranzakció az idei legjelentősebb részvénykibocsátás lehet a Varsói Értéktőzsdén.

A társaság az online értékesítés helyett intenzív üzletnyitási stratégiával lovagolná meg a pandémiát követő diszkontpiaci expanziót.

Lengyelországból jönnek az első francia alapú Jeepek és Fiatok, ugyanis a Stellantison belül is elindul az a fajta erős szabványosítás, amivel az Opelnél már találkozhattunk korábban: a Fiat  Chrysler európai márkáinak választékát a szabvány Peugeot alapokra helyezik át. Az első ilyen típusok gyártását már a  PSA-FCA egyesülés előtt elkezdték előkészíteni, így lehetséges, hogy a Jeep változatot már 2022 végén elkezdhetik  gyártani. Jelenleg a tervekben szereplő járom járműből kettő gyártási terveit már jóvá hagyták. 

Mint ismert, a fúzió után Stellantis N.V. néven működik, s a világ negyedik legnagyobb autógyártója lett, a 400 ezer alkalmazottat foglalkoztató autóipari konszern, amely 14 autómárkát gyárt, köztük a Fiat, Chrysler, Opel, Peugeot, Citroën, Jeep, Maserati és Alfa Romeo márkákat.     

A McDonald’s Lengyelországban már több mint tíz évvel ezelőtt, 2009-ben piacra dobott egy húsmentes burgert, de  érdeklődés hiányában gyorsan lekerült a kínálatról. Idén áprilisban újra megpróbálkozott egy növényi alapú – főleg  répából, borsóból és brokkoliból – készült burgerrel, és néhány nap alatt eldőlt, hogy ez hosszú távon is a választék része  marad, mert jól fogy. 

Lengyelország 2040-re a jelenlegi 70 százalékról 11 százalékra csökkenti a szénalapú áramtermelés arányát.

PRINT LAPOK