Feliciter
Engedélyezi, hogy fontosabb híreinkről értesítést küldjünk Önnek? Értesítéseink a böngésző beállításaiban bármikor kikapcsolhatók.
Engedélyezem
Üzlet
Nordic Markets Day
2021. április 12.
Az észak-európai piacokra irányuló magyar export növelése a célja annak az online rendezvénysorozatnak, amely a Nordic Markets Day címet viseli, a célországok: Dánia, Finnország, Norvégia és Svédország.

Magyarország dán, finn, norvég és svéd Nagykövetsége a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökséggel együttműködve szervezi az eseményt, melynek első időpontja április 15. 9 óra.

A rendezvény nyelve angol. A rendezvényen való részvétel ingyenes, azonban előzetes regisztrációhoz kötött. Itt regisztrálhat, most tegye meg: mailer.tradehouse.hu/form.php?f=b719bc4f3f

Az online előadássorozat a tervek szerint négy alkalomból áll. Az egyes webináriumok keretében különböző, előre meghatározott iparágakat mutatnak be az érintett területről érkező dán, finn, norvég és svéd üzleti szereplők, akik első kézből fognak információt nyújtani az adott országra jellemző sajátosságokról, valamint a beszerzési feltételekről és kritériumokról az észak-európai piacok iránt érdeklődő magyar vállalatok számára.   

A Nordic Markets Day webinárium-sorozat célja az észak-európai piacokra irányuló magyar export intenzitásának növelése. A webináriumokon szerzett tudás hozzájárulhat a hazai vállalatok észak-európai relációkat célzó exportstratégiájának kialakításához, finomhangolásához, ezzel elősegítve a jövőbeli sikeres üzletkötéseket.

A Nordic Markets Day sorozat első eseményén, április 15-én 9 órától a négy észak-európai misszió által felkért, az adott relációban fajsúlyosnak számító kiskereskedelemi szereplő, importőr-hálózat vezetője, beszerzési menedzsere fogja bemutatni a piacra jellemző sajátosságokat, így pl. élelmiszer- és alkohol behozatali szabályrendszereket. A programtervben feltüntetett vállalatok előadói az alábbi altémákat fogják érinteni:   

  • rövid cégbemutató,
  • az adott országra jellemző kereskedelmi sajátosságok, szabályrendszerek (vámok, jogszabályok, speciális engedélyek stb.),
  • rendszeresen előforduló akadályok, tanácsok, best practice
  • az előzetesen megküldött kérdések megválaszolása (opcionális).

A programterv:
09.00: Megnyitó
Urkuti György nagykövet, Magyarország Nagykövetsége, Helsinki
09.15: Finnország, Kesko Oyj
10.00: Dánia, Salling Group
10.45: szünet         
10.55: Norvégia, House of Hungary AS, Retail24 AS
11.40: Svédország, United Nordic Inc AB, Alexander Grünfeld AB
12.25: Zárás
Kovács Róbert, külgazdasági attasé, Helsinki

Bővebb információ
info@hepa.hu
+36-1-922 2600

 

Ismertető az előadókról:

Kesko Oyj:
A Kesko Oyj Finnország legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, amely országszerte 1230 élelmiszerüzlettel rendelkezik, köztük 81 hipermarkettel. A napi fogyasztási cikkek kiskereskedelmének piacán tavaly 36,9%-os részesedést ért el. Kespro nevű leányvállalata a HoReCa-t kiszolgáló vezető nagykereskedés. A cég emellett meghatározó szereplője a sporteszközök és sportruházatok kiskereskedelmének, továbbá a térség több országára kiterjedő barkácsáruház-lánccal is rendelkezik. https://www.kesko.fi/en/

Salling Group:
Salling Group A/S Dánia legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező kiskereskedelmi élelmiszerbolt csoportja, mely magába foglalja a Netto, Føtex, Bilka üzletláncokat. A vállalatcsoport közel 1500 üzlettel és 54.000 alkalmazottal rendelkezik Dániában, Németországban és Lengyelországban. A további terjeszkedés részeként a Salling Group tavaly júniusban vásárolt fel 300 lengyelországi Tesco üzletet, melyek átépítésüket követően Netto néven folytatják a működésüket. https://sallinggroup.com/

House of Hungary AS, Retail24 AS:
A House of Hungary norvég importőr vállalkozás elsődlegesen magyar prémium élelmiszerek és italok norvég piacra történő bevezetésével, a minőségre igényes norvég fogyasztók általi megismertetésével foglalkozik. A cég sikerei között tudható, hogy immár a Pick Szeged különféle termékei az egyik norvég kiskereskedelmi élelmiszerlánc polcairól megvásárolhatók. A márkaépítés és termékmenedzsment a Retail24 norvég céggel szorosan együttműködve zajlik. https://www.houseofhungary.no/ https://retail24.com/

United Nordic Inc AB:
A United Nordic Inc AB Észak-Európa egyik legnagyobb nagy- és kiskereskedelmi  szereplője, aki több mint 25%-os kiskereskedelmi piaci részesedéssel rendelkezik és a régió több mint 4500 üzletébe szállít termékeket. A United Nordic az északi élelmiszeripari piac elsődleges szállítója, amelynek teljes piaci részesedése meghaladja a 40% -ot. A vállalat éves bevétele eléri a 17,3 Mrd EUR összeget. http://www.unitednordic.com/

Alexander Grünfeld AB:
Az Alexander Grünfeld AB már több évtizede látja el a svéd piacot és az élelmiszer-fogyasztókat valódi, hagyományos receptek alapján, a kiválasztott gyártók által készített kiváló minőségű magyar és lengyel termékekkel. A vállalat a Pick Szeged, a Pápai Hús és a Gyulahús termékeit is importálja a vezető kereskedelmi nagykereskedők számára Svédországba. https://www.grunfeld.se/

 

PRINT LAPOK