A demonstrálók szerint a vagyon egyre koncentráltabban halmozódik egy szűk körnél, ami nem szolgálja a közösség fejlődését, a szűk elit gazdagodása pedig fékezi a nemzetek előrejutását.
Töretlenül javul a német vállalatok hangulata, ennek ékes bizonyítéka, hogy a német autóipar üzleti helyzetének Ifo-indexe is kétéves csúcsra emelkedett. A kedvező üzleti kilátások ellenére a német járműgyártók többsége a munkavállalók létszámának csökkentését tervezi. Ez pedig az iparág szerkezeti változását tükrözi: az EU ambiciózus károsanyag-kibocsátási célkitűzései ugyanis az ágazat szereplőit az elektromos járművek gyártása felé tereli, ami hosszú távon kevésbé munkaigényes, mint a belső égésű motorok tervezése és gyártása.
Az EU Bizottság a napokban hozza nyilvánosságra felülvizsgált ipari stratégiáját, amelyben a jövőben nagyobb hangsúlyt kíván helyezni az állami támogatásokra a kiemelt iparágakban.
Peter Altmaier szövetségi gazdasági miniszter átfogó programot kíván létrehozni a félvezetőgyártásának támogatására. „Készek vagyunk milliárdos projektek finanszírozására, hogy Németország és Európa függetlenebbé válhasson” - mondta.
A Siemens Healthineers megemelte éves értékesítési és profit-előrejelzését, miután továbbra sem csillapodik a kereslet a Covid-vírus jelenlétét kimutató gyors antigéntesztjei iránt. A német egészségügyi technológiai vállalat most már arra számít, hogy eladásai 14–17 százalékkal nőhetnek a szeptember végéig tartó üzleti évében, egy részvényre jutó nyeresége (EPS) pedig 1,9 és 2,05 euró között alakulhat. Korábban 8–12 százalékos bevételbővülést és 1,63–1,82 eurós EPS-t vártak, utóbbi 1,61 eurót tett ki 2020-ban.
A szeptemberi választások előjeleként lassan felpörög a választási kampány Németországban. Egy friss felmérés szerint most a Zöldeknek van a legnagyobb esélyük arra, hogy Angela Merkel utódját adják, ez pedig nem csak a CDU/CSU pártszövetség kormányzásának végét jelentheti, hanem egy erőteljes környezetvédelmi fordulatot is hozhat a Bloomberg szerint.